Studieteknik, föreläsning.

2012-11-05 11:29:03
Jag sitter just nu i mini-aulan på Danderyds gymnasium. Vi har en föreläsning om studieteknik. 
Det är inte så många som ger sin uppmärksamhet till kvinnan som talar. Jag är en av dem som inte lyssnar. 
Jag är jättehungrig, så kan därför inte koncentrera mig. Jag har bara två lektioner kvar så jag borde nog klara mig igenom dagen. Jag har haft Matte, nu har jag förläsning, sedan lunch. Efter det har jag Spanska, och sen Svenska. Efter skolan ska jag hämta Erik. Min gosis får mig alltid på bättre humör. 
 
Första veckan i skolan kommer nog inte vara alldeles för stressig. Fast samtidigt, jo det kommer den. Första veckan tillbaka efter lov är alltid den värsta. Jag har matteprov på torsdag så har planerad att åka tidigare till skolan på onsdag för att gå på en extra mattelektion. Jag börjar egentligen 9:45 men lärocentret är 8:10. Usch. 
Men det är det nog värt. För om jag inte får godkänt på det här provet så byter jag linje. Barn och fritid. lol nej, skämt åsido. Inte barn och fritid kanske men jag skulle absolut kunna byta till kanske Global ekonomi, alternativt Internationell Ekonomi. Om man går Int. Ekonomi får man åka till London i 3an, så det skulle lätt vara värt. 
Vi får se hur det blir helt enkelt. Men det ser mörkt ut just nu. 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


DESIGN BY ALEXANDRAERIKSSON.SE