50 FRÅGOR och SVAR

2012-10-02 21:10:00

Tänkte presentera mig lite bättre. För allt randoms som hittar min blogg vet är att jag heter Mia.. Vilket jag inte heller gör. Så jag kör på en 50 frågor som jag hittade när jag satt besatt och läste Fornis blogg. Tönt-bloggen, orginal osv. 


1. Vad heter du?

Maria Wahlström

2. Vad kallas du för?

"Kärt barn har många namn" Jag kallas Mia.... bara Mia. Oälskad.

3. Vad vill du att folk ska kalla dig?

Folk som inte känner mig bättre än att vi bara hälsar vill jag nog bli kallad Maria av. Bästavänner och familj får gärna kalla mig vad de vill!

4. Vad gör du just nu?

Väntar på middag så att jag kan göra mina läxor efteråt.

5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu?

Vara i Smyrna med mina bästa vänner. 

6. Vad har du på dig?

Beiga jeans och en vit stickad tröja.

7. Vad har du gjort idag?

Jag har varit i skolan, tagit hand om Erik och.. nej men det var nog det. 

8. Vad var det roligaste med din dag?

När Kristin halkade på orienteringen(förlåt)

9. Vad var det tråkigaste med din dag?

Mitt humör. Har varit väldigt bitter idag.

10. Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara?

Jag vet inte. Jag har nog faktiskt ingen definition av perfekt. Eller så har ordet perfekt så himla många olika betydelser. Jag skulle vara med alla mina vänner i sverige, vara i USA, äta gott och samtidigt träna och jobba. 
En perfekt dag hinns inte med. 

11. Om du tittar åt höger, vad är det du ser?

Köket. Och mamma och pappa. 

12. På tal om höger, är du vänsterhänt eller högerhänt?

Högerhänt! 

13. Om du hör ordet perfekt, vad förknippar du det med?

Mitt liv i USA.

14. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?

Jag älskar våren. Precis när snön har smölt bort och första dagen man kan gå ut utan vinterjacka. 

15. Vilken högtradition är din favorit, julen, midsommar, påsk etc? Och varför?

Julen!! Helt klart. Jag älskar att spendera tid med familj och vänner. ÄlskarÄlskarÄlskar.

16. Beskriv den perfekta outfiten?

Någonting som jag trivs i. Absolut älskar små detaljer som smala skärp, små ringar osv. 

17. Välj något inom modeindustrin som du skulle vilja rädda svenska folket ifrån genom att banna, som t ex gröna strumpbyxor, boyfriend jeans etc?

eh, jag menar... tror att Sverige skulle klara sig utan folk som har högt uppdragna strumor i låga skor. 

18. På tal om mode, din favoritbutik?

Zara!

19. Favoritplagg som du har i garderoben? Får gärna illustrera med bild.

Det skulle nog vara min nya stickade tröja från Zara. Sjukt bekväm och fin. Har tyvärr ingen bild som ger den rättvisa.

20. Favoritoutfit som du har haft på dig hittills i ditt liv?

Har nog ingen än. Men det kommer. 

21. Favoritplagg på en man?

Snygg skjorta är väl lite vad jag lägger märke till först.

22. På tal om killar, vad föredrar du, svenskar eller utländska?

Jag har väl ingen jag föredrar kanske. Jag blir nog fäst vid personlighet.

23. Beskriv en egenskap hos en man som du skulle vilja ha, t ex mörk röst, synliga ådrar etc.

Jag vet inte. Helheten. Fina ögon, fint leende. Och trygghet i sig själv.

24. Vad är det mest romantiska en kille gjort för dig?

Jag har aldrig haft en pojkvän men jag har fått rosor och choklad. Och jag älskar att känna mig omtyckt. Så det, är väl något iallafall.

25. Vad är det mest romantiska du gjort för en kille?

Jag må nog vara den mest oromantiska männsikan någonsin.... så ehh, inget.

26. Vad är den perfekta presenten? Ifall du skulle fylla år imorgon.
En resa till Nashville. Så att jag skulle kunna få träffa mina vänner igen. Saknar dem så sinnesjukt mycket.

27. Vad är den hemskaste presenten du fått?
En väska som jag aldrig använt. Kanske till och med har kastat den.

28. Cola eller fanta?
Cola, helt klart.

29. Choklad eller sur/salt godis?
Beror lite på humöret. Älskar små mängder av allt. Speciellt mörk choklad.

30. Sallad eller McDonalds?
En sallad alla dar i veckan. Är så trött på McDonalds.

31. Myskväll eller utekväll?
Variation.

32. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex?

eh, tror inte på kärlek riktigt än.

33. Pengar eller kärlek?
Kärlek. Utan tvekan. Kärlek är det bästa jag vet. Skulle dö utan mina vänner och familj.

34. Tåg/buss eller bil?
Bil! Börjar övningsköra snart. Körkort om 410 dagar!! 

35. Bloggy eller twitter?

Blogg! Jag har ju både blogg och twitter nu så jag kan jämföra lite. Jag gillar att skriva saker utförligt. Jag gillar långa någorlunda känslomässiga inlägg på bloggen medans inläggen på twitter är med rakt på sak. Inga tankar omkring det. Mitt sista tweet var: It pisses me off more than anything seeing moms smoking in the car while their kids are in it. Och ja, sen får man inte plats med några andra saker. 140 karaktärer. Thats it. 

 36. Tv eller dator?

Datorn! Då kan man ju kolla på TV om man blir sugen på det.

37. The Notebook eller Fast and the furious filmerna?

The Notebook och Fast and the furious. Beror på humöret där också. Ibland vill jag bara gråta medans Fast and furious gör mig glad. 

38. Roligaste fyllehistoria?

pass

39. Pinsammaste fyllehistoria?

pass

40. Om du läser bästavän, vem tänker du då på?

Olika beroende på vem jag pratade med sist. Men den här gången blev det Chasity. 

41. Något som du är riktigt rädd för? Spindlar, framtiden, att misslyckas etc.

Jag har nog två saker. Jag är rädd för att misslyckas i framtiden. Jag vill bli bäst på allt jag har intresse i och jag sätter alltid alldeles för höga krav på mig själv. Det resulterar ju i att jag blir besviken och nojjig över situationen. Den andra är nog att aldrig bli kär. 

42. En vacker mening som har fastnat hos dig?

"There are no shortcuts to any place worth going" 

43. Dra ett skämt?

Så rolig är jag inte.

44. Ditt finaste minne från dina gymnasietider/universitets tider?

Jag började ju nyligen gymnasiet precis efter sommaren så jag har inte riktigt hunnit skaffa några speciella minnen än men jag vet helt säkert att jag kommer att få massor inom snar framtid.  

45. Det roligaste som hände dig under gymnasiet? T ex, faceplanta (ramla framför alla på ansiktet)

uh, hittills... jag vet inte. Jag har nog inget än. 

46. Någon som du önskar att du kunde ha gjort under gymnasiet? (t ex vara mer social, vara mindre social)

pass

47. Något som du vill uppleva i livet som du inte hunnit göra än?

Jag vill resa så mycket som möjligt. Jag vill åka till Nya Zealand, Brasilien och åka på roadtrip kust till kust i usa. Jag vill bli färdigutbildad i någonting som jag brinner för. Jag vill även skaffa och inreda min egna lägenhet och skaffa familj.

48. Nämn tre saker på din att-göra-lista?

1. Jobba 2. Plugga 3. Sova

49. Beskriv din favoritscen från en film/serie alt. länka med youtube.

 Behövs inga ord för klippet säger nog allt.

50. Berätta tre saker om dig själv som ingen vet? (sjunger i duschen, äter baklänges middag etc)

Jag sjunger i duschen, jag kollar ofta på lägenheter på hemnet, jag drömmer om att bli framgångsrik inredare.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


DESIGN BY ALEXANDRAERIKSSON.SE