TANKSPRIDD ÄR VAD JAG ÄR

2013-09-02 23:04:35
 
Ni vet hur allting man gör här i livet, varenda misstag, val och beslut man tar leder till någonting. Bra eller dåligt. Och även det dåliga/bra konsekvenserna leder till någonting annat. Så oavsett vad du tar för beslut här i livet så får du chanser att göra om och göra rätt när det blir fel. Förstår ni hur jag menar? 
Nu ska jag vara så himla långsiktig; men det är ett prima exempel på vad jag försöker få fram. 
 
I 6:an började jag på en skola i täby som hette Prolympia. Där gick jag i ett år. Fick inte ut alldeles för mycket bra utav det men jag träffade folk som för tillfället gjorde mig lycklig. Jag bytte skola pga. ett misstag jag gjorde. Det tyckte jag för tillfället var ett tråkigt och dåligt beslut. Men jag bytte iallafall till Bergtorpsskolan i Viggbyholm och där träffade jag en av mina idag bästavänner Elin.
Jag har träffat så många människor i Bergtorosskolan som betyder så himla mycket mer än någon på Prolympia någonsin skulle göra. Jag lärde känna folk som jag litar på och kommer vara vänner med resten av mitt liv. När jag gick ut nian åkte jag ju till USA och lärde känna människor (=bra val) som kom att förändra hela mitt liv och mig som person. De påverkade mig så djup och formade mig som människa och gav mig så mycket energi och lycka. När jag åkte hem(=Inte ett val, men en stor förändring) så började jag i ettan på Danderyds gymnasium. Jag började i Natur/Sam(=dåligt val) men fick så himla mycket bra utav det. Jag träffade min bästavän Kristin där. Min fina Titti. Hade jag aldrig bytt i från Prolympia så hade jag aldrig börjat Danderyd och aldrig träffat Titti. Jag bytte iallafall ifrån Natur för att det sög och började i en Global Ekonomi klass, E12c(=bra val) och där träffade jag de människor som jag skulle komma att spendera de kommande 3 åren med. Även om sammanhållningen mellan tjejer och killar i våran klass inte är så bra så kanske det kommer i framtiden visa sig vara det bästa i situationen. 
 
Jag har lärt känna så himla många underbara och fina människor på grund utav det misstaget jag gjorde som fick mig att byta ifrån min skola i 6:an när jag var 12 år gammal. Förstår ni vad jag menar när jag säger att allting har sin mening här i livet? 
Sörj inte alldeles för mycket om någonting går fel. Gråt lite om det behövs och torka sedan tårarna och se till att aldrig gråta pga. samma anledning igen. Livet går vidare och så är det bara. 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


DESIGN BY ALEXANDRAERIKSSON.SE