FÖRSTA 5 MÅNADERNA AV 2013

2014-01-02 21:20:00


Jag firade nyår tillsammans med min bästis och vi hade ett sånt jävla bra slut på 2012. I januari hängde jag en hel del med min bror och hans vänner. Januari var en rätt händelserik månad.  Min bästavän Isabella fyllde 18 och det gjorde även Filippa. Jag satte upp min nya vita hylla som köptes på Ikea tillsammans med min mamma och prydde den med min minnesburk som jag här om dagen öppnade. Kan visa er några av lapparna någon annan gång. Sophie i våran klass hade födelsedagsmiddag för sina vänner och sitt prinsesskalas med tjejerna i klassen. Det var väldigt lyckat båda två faktiskt. I slutet av Januari jobbade jag och Elisa på MC mässan för ett tyskt företag. Det var väldigt roligt faktiskt. Jag bodde på hotell och åt drömmig hotellfrukost. Vi curlade även med klassen vilken jag måste erkänna var ganska underhållande. Någon gång under denna månad var jag och Katta inne i stan och träffade och umgicks lite med dessa härlig portugiser. Haha det var väldigt märkligt. Det var vid den här tiden på året som jag och Katarina började bli som tightast. Vi umgicks en hel del och det var så himla bra.
 
 
I februari var det väldigt snöigt och jag fotade vinterlandet en hel del. Jag var som blekast och mitt hår var väldigt rosa, att jag färgade det är väll egentligen ingenting jag ångrar idag då det var en kul grej, men jag skulle nog inte göra om det. Man ska aldrig säga aldrig, eller jag ska inte det iallafall för rätt som det är så får jag för mig att göra det igen. Jag var rätt stressad i skolan men det gjorde inget, tid för vänner och jobb hade jag ändå och jag började hänga en del med Andrea Holm. I samma veva fick jag upp intresset för Tie Dyeing igen så jag har en del roliga kläder i garderoben. Min vän Marina gjorde mina naglar för första gången och jag var supernöjd. Har idag slutat bita på mina egna naglar så det blir inga mer alldeles för långa, plastiga lösnaglar för min del. I Februari lämnade jag även Sverige i en vecka för att flytta in med en spanjor! Det var en väldigt rolig och spännande upplevelse och det bjöds på massa god (och mindre god) mat, billig öl, gott sällskap och så himla många nya vänner. Det var första gången jag träffade Engborg och Andre, jag blev tightare med Robertsson, och lärde mig absolut ingen spanska. När jag kom hem från Spanien så var vi hundvakter till det mysigaste hundern, med den sämsta andedräkten någonsin. Hon heter Lotta. Vi var även på teater med klassis och innan käkade vi på Fridays. Det var rätt najs. Åh herregud, det känns just nu som att Februari var oändlig med tanke på hur mycket jag hann med. Jag var en del hos min faster på henne bondgård i Rimbo, och min bror började bygga på sin FMXpark. Jag fikade och gick på bio (om jag inte kommer ihåg fel?) med Isaksson och inredde mitt rum i helt blått. Kommer ej ihåg vad bilderna på Ingrid och Minda var i samband med men vi var iallafall i stan och käkade Vapiano.
 
Mars. Jag arbetade för fullt på ICA, var fortfarande "den nya tjejen" även fast jag hade jobbat där i snart ett halv år. Grät iof inte över det. Jag åt massvis, åt till och med frukost och njöt av ljuset som reflekterades i snön. Sprang runt i mina skyhöga klackar och tyckte livet var allmänt underbart. En så himla bra och mysig månad. Sen blev det lite tristare och det var rätt mycket i skolan. Jag hängde lite hos morfis, hängde med Erik och snön började försvinna. Jag var och fikade med min Bella och vaknade upp en morgon med VÄLDIGT svullna läppar. Inte så mycket värt att skriva om hände i Mars månad. 
 
April,Solen började komma fram mer och mer och mycket tid spenderades på min balkong tillsammans med oräknerliga koppar te! Jag införskaffade min en sänghimmel som jag var så himla himla förälskad i. Tränade en del, min mage var tightare än någonsin i ungefär 2 veckor, tills jag slutae träna dvs. Helt plöstligt var jag vän med massa kändisar på facebook eftersom att Killergame hade börjat! Man såg backen och solen sken som aldrig förr. Ingrid hade sin födelsedagsmiddag/lunch(kommer inte ihåg), den var lyckad. Jag var även i Täby centrum någon gång denna månad med Lotta och Lovisa. Jag fotade en hel del onödiga saker men var under de första månaderna 2013, väldigt förälskad i min kamera. Fotade mig själv, mamma, kläder, natur, allting helt enkelt. Jag hade tydligen fett hår väldigt ofta också. Haha varför sa ingen till mig, gick jag ut sådär? Shortsen på bilden köpte jag i Spanien i februari men användes aldrig förutom när denna bild togs så de skänkte jag bort här om dagen. 
 
Maj, första maj, ja eller Valborg firades hemma hos Andrea och sedan hos Lovisa i min klass för hon fyllde år. Inge bilder ifrån senare på kvällskvisten men jag hade iallafall trevligt. På morgonen åt vi pannkakor hos Lovisa och firade henne bara tjejerna i klassen. Det var så himla mysigt. Jag sov såååå gott den kvällen skedandes med Minda. Mycket tid spenderades ute under denna månad. Många glassar konsumerades, och mycket fina konversationer och ord utbyttes. Jag gjorde mina naglar hos Marina igen, denna gången helt vita. Tyckte jag själv var rätt Badass. Korta shorts, klänningar och kjolar börjades användas flitigt och Lotta hade sin födelsedagsmiddag utomhus! Och vi frös knappt. (lägg märke till mina fräknar så kan ni ju gissa hur perfekt vädret var) Världens godaste mat hade hon också. Åh. Jag fotade en hel del denna månad för att ljuset var så perfekt. Man kunde få så mycket bra bilder utan att ens försöka. Bra fotomånad. En hel del fotocollages lade upp också. Jag satt barnvakt åt mina små kussar, vi hoppade studsmatta och spelade kort. Party. Jag, Lovisa, Ingrid och Lotta var på Mattekurs inför Nationella proven. Det hjälpte faktiskt väldigt mycket och kommer för min del göras om igen. Det började bli väldigt varmt ute och sena sommarnätter spenderades på filtar på Djurgården med saft, kakor och gott sällskap. Det var även morsdag och jag och min bror köpte den störta buketten vi kunde hitta till världens bästa mamma. Jag visste att sommaren var här när jag sprang runt med uppskrapade ben, överkonsumerade bacon och började använda min bror GoPro Kamera. Fotade även fina Ellinors student. De hade verkligen tur med vädret. På kvällen käkade vi middag på Victoria inne i stan. Mumma. 
 
 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


DESIGN BY ALEXANDRAERIKSSON.SE