2018-02-22

2018-02-22 11:13:43
Fyra bilder från 2017s nollning då jag var underfadder för de nya ekonomstudenterna på LiU. 
 
Nu var det åratals sedan jag uppdaterade mitt äventyr senast. 
Jag har lyckats komma ihåg både lösenord och inloggning, vilket förvånade mig mycket. 
 
Mycket har hänt senaste tre åren. Jag ska försöka göra en liten sammanfattning av det hela:
 
Augusti 2016 flyttade jag till Linköping och började läsa civilekonomprogrammet. Det kan ha varit en av de roligaste hösterna i mitt liv. Jag lärde känna så extremt många nya människor från Sveriges alla hörn. Första terminen bestod för det mesta av festligheter och roliga events som universitetet annordnade. Det var Nollningen, kravaller, KK på torsdagar och Dra't i Spat. Men också lite plugg. Första året presterade jag inte på pluggsidan. 
Jag hade så mycket roligare med allt som var runtomkring så jag glömde bort varför jag faktiskt var här. 
 
Nu är jag inne på andra året. Jag är i kapp i skolan och håller på att planera inför utlandsterminen som igår i utbildningen. HT18 bär det av någonstans i världen. Var vet jag inte. Just nu lutar det mot en termin i Kuala Lumpur i Malaysia. Ansökningsperioden till det universitetet stänger i mitten på Mars så det börjar bli dags att skicka in ansökan om det nu är dit jag vill. Men jag vet ju inte. Jag vill ut i världen. Var spelar egentligen inte så stor roll men det universitetet är av australiensk standard, men till halva priset av vad det kostar att studer i Australien. 
 
Jag har mycket att tänka på just nu när det gäller utlandsstudier. Deadlines radar upp sig och jag måste ta tag i det. Men på tisdag, 27/2, har jag tenta i Finansiell Styrning så det är vad jag fokuserar mest på nu. Det ska nog gå bra!
 
MEN vad roligt det är att vara tillbaka om än bara för en liten stund. 
Jag ska försöka uppdatera lite oftare nu. Jag vill ju ha någonstans att skriva av mig sen när det bär av till en annan del av världen. 
 
Kram


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


DESIGN BY ALEXANDRAERIKSSON.SE