FISH TACOS

2018-02-23 16:27:00
 4 personer

Du behöver:

1 paket Old El Paso Stand ‘N’ Stuff Mini Tortillas

Pankofriterad fisk:
600 g torskfilé
1 tsk salt
2 krm nymald svartpeppar
1,5 dl vetemjöl
1 ägg
3 dl pankoströbröd
1 liter rapsolja

Hot mayo:
2 dl majonnäs
4 msk Srirachasås eller annan stark chilisås
salt & Peppar

Mangosalsa:
200 g mango, färsk eller tinad frusen
1 röd chili
juice från en halv lime
2 msk olivolja
1 msk äppelcidervinäger
färsk koriander efter smak
salt & peppar

Recept ur Elle Mat och Vin

 

Ikväll kommer Ellen hem till mig och Jacob på middag. Jag ska bjuda på fishtacos efter receptet ovan. Jag blev superfrälst av fish tacos efter att ha provat det första gången. Och att jag inte gillar koriander är en lögn som jag själv trott på senaste 20 åren. Vad har jag missat!! 

Jag brukar utöver det som står ovan i receptet göra vitkållsallad, picklad rödlök och en pico de gallo. Vitkålssalladen gör jag genom att riva vitkål och röra ihop det med creme fraiche + salt och peppar. Sen så har jag såklart majs till också för majs är ju livet. Och sen, kanske viktigast av allt, det är mycket godare om man använder färsk mago i mangosalsan istället för fryst. 

 

Och om man inte gillar koriander, vilket Jacob inte gör, så kan man bara utesluta det från receptet och ha en skål på bordet med hackad koriander i. 

 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


DESIGN BY ALEXANDRAERIKSSON.SE