NYC

2018-02-23 10:48:13
(null)(null)(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

I höstas var jag och Jacob i New york över min födelsedag. 15-21 november bar det av på vår första resa tillsammans. Varför NYC kan man ju fråga sig? Det var faktiskt så att vi sträck kollade serien Suits och fick en väldig feeling för just New York. Jacob hade aldrig varit i USA tidigare så det kändes ju passande.
 
Det var en så himla mysig resa. Vi hade inga planer inbokade förutom att gå på en NHL-match, NY Rangers vs- Ottawa Senators. Så resan bestod till mesta dels av att strosa runt i staden, sightseea och äta god mat ur foodtucks. Vi åt brunch med Alice en dag, hon studerar tredje året Civ.Ek här i Linköping och gjorde sin utlandstermin i NY. Vi var också och drack drinkar med henne uppe i en roofbar som var med i GossipGirl, det var fräckt! 
 
Vi träffade också Michaela Lundberg, en gammal vän till mig från sjuan i Bergtorpsskolan. Hon bodde i NYC och praktiserade på Svenska Handelskammaren. Jag och Jacob tog en drink med henne i en takbar vid Empire och det var så himla roligt att få träffa henne igen. 
 
Vi strosade timmar i Central Park, gick på museum och blev besvikna över hur romantiserat Financial District och Wallstreet är i filmer. Det blev en hel del shopping och god mat. Bilderna på maten ovan var precis lika god som den såg ut. Om inte ännu godare. 
 
Det var en fin resa, med en ännu finare kille.
Det är min Jacob allihopa, min livkärlek. Hur fint är inte det? 
 

Postat av: Josefin Nilsson

Så himla fina bilder! New York är verkligen en galet fin stad :)

2018-02-24 @ 10:38:49
http://josefinnnilsson.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


DESIGN BY ALEXANDRAERIKSSON.SE