PESTO BASILIKA PASTA

2012-11-09 08:31:00
Måste dela av mig till mina tre fina läsare, ett recept som jag gjorde här om veckan. 
Jag lagade middag till familjen. Pasta med pesto och Chilli. Så sjukt jäkla gott var det. Här har ni iallafall receptet:

4 pers;
500g kyckling
1 chili
1 kruka färsk basilika
 20 pinjenötter
4 vitlöksklyftor
4 msk olivolja
2 dl grädde
Färsk pasta 

Börja med att svänga ihop lite pesto. Mortla pinjenötter, 1 vitlöksklyfta, basilika, och olivolja. Salta och peppra. Om du inte har en mortel går det finfint med mixerstav. Koka pastan. Hacka 1 vitlöksklyfta och chilin och fräs det i lite olivolja. Släng i kycklingen och låt den stekas i nån minut medan du saltar lite. Häll på pesto och låt fräsa nån minut. Häll på grädden och låt bubbla upp. Lägg i den färska spenaten och rör runt. Lägg i den kokta pastan och blanda såsen och pasta. Servera med lite färsk basilika.

 
Bilden ovan är från min kväll med familjen. Så sjukt mysigt. 
Jag fick receptet från en god vän till mig. Vi var på tjejmiddag och hon gjorde detta. 
Det är Vapiano-inspirerat för er som älskar Vapiano. 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


DESIGN BY ALEXANDRAERIKSSON.SE