FÖRELÄSNING

2014-11-12 13:28:54
Just nu sitter det ungefär 100 elever i miniaulan och alla är nästintill knäpptysta medans tjejen längst fram i rummet håller en föreläsning om vårat UF-år. Hon pratar på om alla tävlingar, vikten av att kunna sin produkt när man väl står i montern sen på sthlms mässan och hur att sälja sin produkt är ungefär likasant som att flörta.

Jag lyssnar på vad hon säger men kan inte riktigt fokusera med blicken på någonting. Vet inte riktigt varför men av någon anledning så dras min uppmärksamhet till killen som spelar fotboll i neon-orangea skor 100 meter från fönstret där vi sitter. Har så mycket pill i fingrarna men är trött i resterande delar av kroppen, orkar inte röra mig men kan inte sitta helt stilla heller. Fingrarna värker och huvudet spinner i 250 km/h. 

Försöker sansa mina tankar men geometriska summor, företagsrapporter, värk i näsan, tumblr, svullna ögon, blinkande lampor i taket och folks jackor som prasslar gör att hela jag får kortslutning. Mitt huvud känns ungefär som när vinden bildar små virvelvindar av höstlöven på marken. Det är ett ganska bra sätt att beskriva mina tankar just nu. 

Nu märker jag att alla andra i rummet spetsar öronen och att tjejen där framme säger någonting intressant. 
Ska lyssna vidare. Vi hörs. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


DESIGN BY ALEXANDRAERIKSSON.SE