HEMLÄNGTAN

2015-01-04 23:40:00
Hej, 
 
idag är det söndag den 4 Januari och äntligen är det nya året kommet. 
Året jag fyller 20, året jag tar studenten och förhoppningsvis det bästa året i mitt liv. Jag håller tummarna.
 
Jag trivs ganska dåligt härborta just nu. Jag vill hem ena sekunden medans jag vill flytta hit andra. Jag hinner inte känslomässigt med mina tankars snabba omväxlingar och jag tror att det är därför jag inte mår så bra. 
Jag trivs inte med att vara instängd och inte kunna ta mig någonstans, det är som om jag är 15 igen. Fast ändå inte, för när jag var 15 så hade jag busskort och föräldrar som skjutsade runt mig överallt. Uppskattar er mamma och pappa. 
Så det känns inte som jag är 15, jag känner mig instängd bara. Det är en främmande känsla då jag aldrig haft begränsningar riktigt. Jag gillar det inte alls.
Jag har inte heller haft hemlängtan på samma sätt då jag suttit och kollat flygbiljetter för att kunna åka hem tidigare. Jag får ta lärdom av denna resa i framtiden och inte åka under längre perioder till ställen där jag är beroende av andra människor. 
 
Jag är iallafall hemma snart. Två veckor ganska precis faktiskt så jag kan ju glädja mig med att detta är min näst sista söndag här borta. För att hålla skenet och humöret uppe så planerar jag saker jag ska göra när jag kommer hem sen. Möblera om mitt rum är en av sakerna då jag köpt massor med grejer till det härborta. Jag har inte riktigt tagit hänsyn till storleken på min resväska så hur jag löser detta får jag återkomma om. 
 
Saker jag gjort hittills:
Firat julafton, GOD JUL! 
Varit i Alabama och Georgia.
Varit på "Callaway gardens". Lägger upp bilder senare och förklarar vad det är.
Ätit den godaste sushin jag någonsin ätit.
Firat nyår och spelat beerpong
Träffat massor av vänner jag ej sätt på lång tid
Varit på musikalteater
Träffat min favoritlärare
Jag och Adison, min värdsyster
Jag och Abigail, också min värdsyster. 
1. Jag, något överförfriskad, i ett badrum i Georgia. 
2. Några minuter innan tillsammans med Chasity på en Mary Poppins teater. 
Tillsammans med Cole, Chasity, Devin och en till flicka vars namn tyvärr inte satte sig på minnet. 
Jag på nyår i min nyårssminkning.
Jag i mitt ursnygga Choker-halsband jag köpte till mig själv i julklapp.
Mr James Coleman, US history lärare. 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


DESIGN BY ALEXANDRAERIKSSON.SE