AU PAIR PÅ MANHATTAN

2012-10-24 21:41:55
Jag har suttit och pratat med en gammal bekant till mig på Facebook under kvällen. 
Hon har flyttat, för de kommande året, till New York City. (Ja, jag är jätteavundsjuk) Iallafall så har vi pratat om anledningen till flytten, vilket ni kanske kakn lista ut igenom att läsa rubriken, är att hon är Au Pair där! 

"Okej, Jag kände att jag ville åka utomlands och upptäcka mer än bara sverige. Men ville inte bara åka och chilla som det flesta gör utan jobba. Så därför valde jag au pair eftersom jag killar kids också.

Det första jag behövde göra var att skaffa en profil om mig och mina barnerfarenheter så familjer kunde höra av sig. Så av de familjer som hör av sig till dig får du välja bland och jag hade turen att få många som bodde i NY
Jag bor hos en rätt lyxig familj på upper east side. Här har jag fått ett eget rum med toalett och bad. I värsta fall får man dela toalett med familjen men jag fick min egna; Det kostar inte alls mycket. Flyg betalar dem utan det som kostar är din försäkring och att skaffa visum. Sen lite allmänt så jobbar jag max 45 timmar i veckan och behöver plugga på college 72h på hela året. Jag tar hand om 2 pojkar på 5 och 6 år som går i skolan på dagen så då är jag ledig och även en tjej på 1,5 år men hon har en nanny"
 

Detta ovan mina vänner är utan tvekan vad ni kommer hitta mig göra året efter studenten.
Här får ni lite bilder från mitt första besök i New York. 
Absolut första dagen på vad som skulle bli det bästa året i mitt liv. 
Kommer ihåg hur jobbigt jag tyckte detta var. Han var så galet snygg.
The Rockafeller buildning/tower/skyscraper


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


DESIGN BY ALEXANDRAERIKSSON.SE