VAR SNÄLLA MOT VARANDRA, TA HAND OM DINA VÄNNER.

2013-01-09 22:12:00
Det gör lite ont i hjärtat på mig när jag tänker på hur mycket folk, framförallt tjejer, bryr sig om vad andra tycker. Jag blir så ledsen när folk gör saker som de normalt sett inte skulle göra bara för att passa in. Jag tycker att alla är perfekta men på sitt egna sätt. Imperfections makes you perfect. Det idealet som samhället ger barn redan i ung ålder får mig att vilja spy på allt som har med människor att göra. Att ha pinnsmala modeller i reklamer får lättlurade tjejer att tro att ju smalare man är, och ju fittare man är desto mer perfekt är man. Och vad är det för synsett? Jag ser verkligen upp till folk som kör sitt eget race och jag ser verkligen ner på folk som dömmer andra. Vad ger andra rätt att snacka skit om andras utseende? Men nej, jag sitter inte här och låtsas att jag är perfekt och att jag aldrig snackar skit om någon. Jag gör precis som alla andra, dömmer och säger onödiga saker utan att riktigt tänka mig för. Men aldrig i mitt liv säger jag saker som personen i fråga inte kan ändra på. Jag skulle aldrig snacka skit om folks utseende, så som ögon, näsor, läppar osv för de kan inte göra något åt dessa saker. . Jag är dock ärlig om jag inte tycker om något, men jag säger kanske inte till någon direkt att deras tröja är fittful fastän jag kanske tycker det. Nej, om man måste säga någonting så är det i detta fall bättre att säga det bakom denne persons rygg så att han eller hon inte hör ens dryga kommentarer som man egentligen bör hålla till sig själv. Något annat som gör att jag får lite ont i hjärtat är när tjejer anpassar sig efter killar de gillar. När de gör och ändrar på sig för hans satisfaction. SLUTA, tycker han inte om dig för den du är och vill ändra på dig, så tycker han inte om dig. Sånt är livet men livet går vidare. Alla hör inte hemma med varandra hur mycket man önskar det. Typ som att jag önskar att Harry Styles skulle vara kär mig(hehe). Ja, livet är inte alltid så enkelt.
Det finns bara en sak som kan göra en person ful och det är dess personlighet. Du kan vara snyggast i världen och bete dig dåligt mot andra och det gör dig inte vackrare att du är en översittare. Snarare tvärtom, du blir riktigt ful. Så tänk på vad ni säger till folk mina kära läsare. Tänk en extra gång innan ni lägger en kommentar om någon annans kläder, utseende eller levnadssätt. Det är inte upp till dig eller någon annan hur någon annan ska leva sitt liv. Do your thing. Lev ditt liv och gör något som gör dig lycklig. Hitta din passion i livet och gå efter den utan att bry dig om vad folk tycker. OCH kom ihåg! Det kommer alltid att finns någon som önskar att hon eller han hade något som du har. Någon som beundrar dig, din personlighet och ditt utseende. "You can't please everybody, just know you can please someone" 
 
Detta inlägg blev väldigt kladdigt och virrigt men vad jag försöker säga är att du är vacker. Spelar ingenroll hur du ser ut, hur mycket du väger eller vad du har för kläder på dig. Du är jättevacker. Bete dig vackert och det kommer att ta dig hur långt som helst. 
 
Och ni som känner mig och vet att jag inte är mycket för att kramas, behöver ni en kram så finns jag till hands. Jag offrar hur många kramar som helst för er mina fina vänner och läsare.
 

Postat av: Denise

Bra skrivet!! :)

Svar: puss på dig!
Maria Wahlström

2013-01-09 @ 22:18:21
http://dnyberg.tumblr.com
Postat av: Carroooowwwww

Har någon sagt till dig hur go du är? Tänkte väl de! Ville bara påminna dig! Puzzzz!m

Svar: Du gör mig så lycklig!!
Maria Wahlström

2013-01-09 @ 22:18:32
Postat av: Maria Esbo

Wooord there! Bra skrivet (skrivit kanske det heter??) haha! Hoppas aalllt är fint med dig, kram på dig!!

2013-01-09 @ 23:31:31
Postat av: titti

gosis!!!

2013-01-10 @ 14:15:01

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


DESIGN BY ALEXANDRAERIKSSON.SE