IF THE SHOE FITS, WEAR IT.

2013-09-29 01:22:37
Tjejer i den åldern vi är i just nu kan vara så jävla elaka. Inte på ett sånt sätt där de är fysisk våldsamma och ger en blåmärken men på ett plan som är så himla mycket värre. Vet ni varför? För blåmärken går bort. De tynar bort medans elaka ord och utfrysningar koms ihåg så länge; nästan förevigt känns det som. Ord gör så himla mycket mer skada än vad fysisk skada gör. Föreställ dig om alla är snälla mot dig men ger dig ett slag på armen lite då och då. Dom menar det ju egentligen inte eftersom att de gillar dig. Det är ett slag utan känslor. Är det helt tvärt om och någon är elak; men inte slåss så suger det. Skulle ta en käftsmäll 1000 gånger före ord som sårar. Jag är inte den som bryr sig om vad andra tjejer har att säga om mig men för tjejer som är mer osäkra så är det skitjobbigt. Därför försöker jag, och verkligen rekommenderar jag er mina älskade, att umgås med folk som faktiskt tycker om er. Umgås med de vännerna som ni vet inte kallar er tjocka, fula, "högljudda", osköna ect bakom er rygg. För dessa människor är inte era vänner. Dessa är värre än de ni hatar för de låtsas tycka om dig men så fort du vänder ryggen mot så är skitsnacket igång. Tyvärr är detta alldeles för vanligt bland tjejer. Eller så är det inte det, bara i mina umgängeskretsar(???) vet inte. Hoppas nästan att det är så för då slipper ni alla andra all falskhet som finns. Allt detta hat och denna falskhet önskar jag inte på någon. Tystnad är bättre än skitsnack.
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


DESIGN BY ALEXANDRAERIKSSON.SE